Cercetarea ştiinţifică reprezintă o prioritate managerială la nivelul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei. Strategia managerială de susţinere şi dezvoltare a activităţii de cercetare ştiinţifică pe termen scurt, mediu şi lung vizează:
• Stimularea şi cointeresarea personalului didactic pentru activităţile de cercetare prin acordarea unei ponderi semnificative şi motivatoare rezultatelor meritorii obţinute, în ansamblul criteriilor privind: repartiţia fondului anual de premiere, promovarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice, acordarea gradaţiilor de merit, asigurarea condiţiilor financiare de participare la manifestări ştiinţifice din ţară şi străinătate, realizarea unor sesiuni anuale de comunicări ştiinţifice pentru studenţi;
• Diversificarea şi consolidarea unităţilor autonome de cercetare
• Strategii de creştere a gradului de dotare a laboratoarelor de psihologie experimentală, psihodiagnostic, psihologia muncii.
Activitatea laboratoarelor va fi orientată către: adaptarea unor tehnici şi instrumente pe eşantioane normative cât mai reprezentative pentru zona Dobrogea; realizarea unor tabele de norme, diferenţiate pe vârste pentru o serie de probe psihologice aflate în uz, dar deficitare sub raportul etalonării.
• Diversificarea formelor de participare la activităţi de cercetare ştiinţifică pe următoarele domenii: psihologie educaţională, psihologie socială, psihologia muncii, consiliere şi psihoterapie, psihodiagnostic, psihologie militară, psihologie sportivă, psihologie judiciară, psihopatologie şi psihologie medicală, psihoigiena şi sănătate mintală.
• Realizarea unei mai bune îmbinări a cercetării ştiinţifice cu activitatea didactică, în scopul formării tinerilor, nu doar ca specialişti, ci şi ca potenţiali cercetători cu aptitudini reale pentru integrarea în comunitatea ştiinţifică naţională şi internaţională.
• Impulsionarea cooperării ştiinţifice interdisciplinare între departamentele facultăţii.
• Dezvoltarea pe bază de contract a unor programe de cercetare cu caracter aplicativ, optimizator în instituţii şi organizaţii economice constănţene în domeniile:
o formării de formatori din perspectivă psihopedagogică a specialiştilor implicaţi în activitatea de întreţinere a competenţelor profesionale;
o selecţiei, formării, plasării şi evaluării personalului;
o creşterii potenţialului individual al şomerilor pentru ocuparea unui loc de muncă;
o motivaţiei în muncă;
o securităţii şi capacităţii de recuperare a evenimentelor indezirabile;
o integrării sociale şi ocupaţionale optime a persoanelor provenite din medii socio-culturale defavorizate;
o consilierii psihoeducaţionale şi vocaţionale a elevilor, studenţilor, părinţilor, cadrelor didactice.