Competenţe
– aplicarea conceptelor şi teoriilor moderne privind educația timpurie;
– identificarea specificului individual al fiecărui copil și valorizarea fiecărui copil;
– abordarea integrată a curriculumului pentru educația timpurie pornind de la obiectivele cadru formulate pe domenii de dezvoltare; proiectarea de unităţi tematice care integrează obiectivele cadru ale tuturor domeniilor de dezvoltare prin sarcinile şi materialele utilizate;
– corelarea domeniilor de dezvoltare cu tipurile de activităţi proiectate şi cu centrele de activitate organizate în sala de grupă;
– asumarea responsabilă a rolului social al cadrului didactic;
– implicarea în elaborarea şi derularea în gradinițe a proiectelor de cooperare națională și internaţională;
– utilizarea metodelor şi tehnicilor stiințifice în educația timpurie;
– cunoașterea şi respectarea codului deontologic al profesiei didactice.
Obiectivele masterului
– Să formeze specialişti (cadre didactice din învăţământul preşcolar şi primar) în domeniul educaţiei timpurii;
– Să ofere cadrelor didactice o aprofundare a cunoştinţelor teoretice în domeniul educației timpurii precum şi abilitarea cu competente şi strategii de acţiune în acest domeniu;
– Să abiliteze cadrele didactice pentru a desfăşura o activitate de cercetare, acțiune susţinută în acest domeniu, în grupele de copii cu vârste cuprinse între 0- 3 ani si 3-6,7 ani;
– Să dezvolte capacitatea de adaptare a cadrelor didactice la noile exigenţe profesionale.
Perspectivele carierei
Tipul instituţiei |
Funcţia absolventului |
Instituţii din învăţământul preuniversitar |
Profesor pentru învăţământul preşcolar si primar, cu competente profesionale in domeniul educatiei timpurii |
– Palatul copiilor |
Profesor pentru învăţământul preşcolar si primar, specialist in probleme de educatie timpurie |